Tuesday 22 December 2009

Learn to fly

Vii fugind...stai 5 minute, si pleci in fuga. Te-am plictisit.

Vii incet, cu pasi marunti. Nu iti ridici privirea si treci pe langa mine. Ma ignori

Vii usor, cu pasi sprinteni, te uiti la mine o clipa, apoi pleci razand. Iti bati joc de mine.

Vii vesel, sari si razi. Ma vezi si te opresti brusc. Pleci incet. Iti e mila de mine.

Nu mai vii... M-ai parasit.


Incerci sa iti ceri scuze prin lipsa ta. Crezi ca am sa te uit. Imi e frig, si soarele a apus de mult. E iarna si ninge. Tu nu existi. Nici un semn care mi-ar putea da de banuit ca ai existat vreodata. Fulgii reci se astern ca pe piatra.

“Aici sunt!! Uita-te in sus!!”

Vantul sufla incet, si matura amintirea slaba a prezentei tale. Unde? Cand? Se poate sa fi fost fara sa imi dau seama? Este un spatiu nemarginit, imens, si totusi ma sugruma, si ma simt inghesuita. Pianul nu stiu de unde se aude, dar se potriveste atat de bine cu frunzele ce cad, cu vantul ce le imprastie, cu ploaia ce le uda..

“Nu ma auzi...am incercat...”

Invat sa zbor. Am vazut candva la un vultur. Nu e atat de greu...Am cele trei pene ce mi-au soptit ca ma vor ajuta. Una alba, ea ma va purta sus de tot, in lumina. Una pictata cu nuante brune, ce ma va ajuta sa ma desprind, si una neagra, ma va proteja..

“NU! Nu sari, uita-te la mine..asculta-ma!”

Am gasit si locul perfect...o pajiste verde, ce se termina brusc cu o prapastie, dincolo de care se continua, si afiseaza cel mai frumos peisaj imaginabil. Nu imi e frica, stiu ca voi reusi. Voi zbura catre soare, apoi voi plana lin peste padurile de brazi ce mi se intind la picioare. Voi vedea caprioare si ...

“Te rog, asculta-ma, pot sa te ajut. Nu e nimic dincolo, n-o face...”

...imi iau avnt, ma duc cat de departe pot...si fug, fug inspre libertate. Inchid ochii si sar...vezi? nu ai avut dreptate, pot zbura! Si rad, rad din toata inima, cum nu am mai rad vreodata..uite, vezi? Pot! Pot! Si nu ai avut incredere in mine! Sunt libera!

“NU!! NU!! ...nu pot..nu...nu imi vine sa cred ce ai facut. Cum ai putut? Eram aici, trebuia doar sa te uiti in jur. Am fost intotdeauna aici...”


In bataia vantului, un singur om a fost martor...

No comments: